اپسیلون

درباره سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری و اجتماعی

اپسیلون

درباره سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری و اجتماعی

IRT-Lab نرم افزاری برای آموزش مبانی IRT است که امکان تولید منحنی های ویژه و تابع آگاهی برای سوال و تست،توابع درست نمایی و تولید داده های شبیه سازی شده برای داده های دو و چند ارزشی فراهم می نماید.
راهنمای نرم افزار
دانلود نرم افزار

IRT

نظرات  (۱)

سلام جناب دکتر
1)نرم افزار جمع و جور و جالبیه.
قسمت instructionاین نرم افزار مخصوصا در مطالعات کاربردی بسیار مفید هست. همیشه دنبال یه نرم افزار برای رسم نمودارهای IRT بودم که این نرم افزار بسیار مفید است.

2)ولی بنظر من قسمت شبیه سازی اش خیلی قوی نیست.ایا نرم افزار منویی دیگه ایی وجود داره که شبیه سازی قوی تری داشته باشه؟
3)قسمت شبیه سازی اش اجرا نشد.من تمام مراحل گفته شده در راهنماش رو اجرا کردم ولی خروجی نگرفتم!
4) impot پارامترهای مدل از نرم افزارهای دیگر و export نتایج شبیه سازی به نرم افزار دیگری مثل R در این نرم افزار امکان پذیر نیست.ایا برداشت من درست است؟

با تشکر




پاسخ:
1) برای شبیه سازی می تونید از نرم افزار WinGen که توی وبلاگ معرفی شده استفاده کنید
2) فکر نمیکنم امکان خواندن/تولید پارامتر برای نرم افزارهای دیگه رو داشته باشه
 این یک نرم افزار صرفا آموزشی هست و جنبه پژوهشی و تحلیل نداره بنابراین باید در همین حد از اون انتظار داشت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی