اپسیلون

درباره سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری و اجتماعی

اپسیلون

درباره سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری و اجتماعی


ایده داشتن یک سایت درباره سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری،مدتها پیش توسط من و تنی چند از دوستان مطرح شده بود اما به دلایل مختلف امکان انجام چنین چیزی فراهم نشد. هرچند که در برهه ای کوتاه یک سایت به همین منظور راه اندازی کردیم اما عمرش دوامی نداشت.

هدف اصلی از راه اندازی چنین سایتی،ایجاد فضایی نسبتا تخصصی درباره مباحثی از سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری است که کمتر مورد اشاره و بحث در بین دانشگاهیان این حوزه در ایران قرار گرفته و یا اگر بدان ها نظری افکنده شده،از عمق و غنای کافی برخوردار نبوده است.نیز ایجاد فرصتی برای بازاندیشی درباره آنچه که هم اکنون تحت عنوان سنجش و اندازه گیری در ایران می شناسیم.
از طرفی دیگر،کمبود نرم افزارهای مرتبط با این حوزه یا عدم آشنایی با نرم افزارهای موجود و قابل استفاده در این حوزه،منجر شده است که نه تنها مدرسین و پژوهشگران بالقوه این حوزه بلکه دانشجویان این حوزه نیز امکان تجربه پژوهشی در این زمینه را نداشته باشند و این خود منجر به سطحی شدن مباحث در حد موضوعات و مباحث کلاسی گردیده و فرصت چالش و یادگیری بیشتر را سلب نموده است.
اهداف عمده این سایت را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:
1) معرفی نرم افزارهای رایگان مرتبط با پژوهش در حوزه سنجش و اندازه گیری تا زمینه استفاده از این نرم افزارها برای پژوهش و به ویژه تدریس مباحث این حوزه فراهم گردد.
2) معرفی نهادها و منابع مرتبط با سنجش و اندازه گیری
3) طرح مباحثی در حوزه سنجش و اندازه گیری که بتواند به برطرف کردن برخی ابهامات موجود در این زمینه کمک نماید
از آنجا که توسعه و تکمیل مباحث این سایت یک فعالیت داوطلبانه است،قطعا کار من حاوی اشکالات بسیاری خواهد بود،بنابراین از تمامی کسانی که در این حوزه فعالیت دارند دعوت میکنم که با مشارکت در مباحث و انتقال انتقادات و پیشنهادات خود درباره این سایت، به غنای هر چه بیشتر آن کمک نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی